17 Μαΐ 2015

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΡΠΑΘΙΑ

Την προηγούμενη εβδομάδα, από την Πέμπτη μέχρι και την Κυριακή 10 Μαίου, πραγματοποιήσαμε την προγραμματισμένη ‘’εαρινή εξόρμηση’’ στην Ρουμανία, και συγκεκριμένα στο Βουκουρεστι και τα Καρπάθια.
    Για την εκδρομή αυτή, συνεργάσθηκαν, άψογα όπως πάντα, οι τάξεις ΣΣΕ 1973 και 1971, και συμμετείχαν και αρκετοί συνάδελφοι άλλων τάξεων καθώς και φίλοι μας.
    Συνολικά, μαζευτήκαμε 55 άτομα, τα περισσότερα από κάθε άλλη φορά σε εκδρομή εξωτερικού.
    Σημαντική ήταν η συμμετοχή και από άλλες περιοχές της πατρίδας μας, όπως από την Αθήνα, την Κοζάνη, τις Σέρρες, και την Κατερίνη.
    Με αλφαβητική σειρά επωνύμου, μαζί μας ήταν ο Μπάμπης, ο Γιώργος, ο άλλος Γιώργος, ο Θανάσης, ο Θωμάς, ο Κώστας, εγώ, ο Λάζαρος, ο Σπύρος, και η γυναίκα του Πέτρου, η Μαίρη.   Από την Τάξη 1971, ήταν ο Διονύσης, ο Νέστορας, ο Κώστας, ο Αστέριος, ο Πασχάλης, ο Ανδρέας, ο Μανώλης, ο Σπύρος και ο Αριστείδης. Οι συνάδελφοι και φίλοι ήταν ο Μιχάλης, ο Γιάννης, ο Βασίλης, ο Σταύρος, ο Κώστας, ο Βασίλης, ο Θόδωρος, ο Γιώργος και ο Σταύρος.
    Μαζί μας, ήταν ο συνοδός του πρακτορείου ο Νίκος, η ξεναγός μας η Ντόρα και οδηγός μας ήταν ο Ηρακλής.
    Ξεκινήσαμε πρωί – πρωί με τη δροσούλα από το Γ΄ΣΣ, όπου είχαμε παρκάρει τα αυτοκίνητά μας ( και για το λόγο αυτό ευχαριστούμε δημοσίως  τον Στρατοπεδάρχη του Στρατοπέδου ‘’ΠΕΔΙΟΥ ΑΡΕΩΣ’’ ) και αφού επιβιβάσθηκαν στις Σέρρες ο Θωμάς και η Ελένη, περάσαμε τα σύνορα της Βουλγαρίας χωρίς ιδιαίτερες διατυπώσεις.
    Όλοι μαζί, είμασταν μια ευχάριστη και χαρούμενη παρέα, και από την αρχή φαινόταν ότι δεν θα χαλούσε τίποτα την διάθεσή μας.
    Με τραγούδια, ανέκδοτα και ενημερώσεις από όπου περνούσαμε, και με τις απαραίτητες στάσεις για καφέ, τσιγάρο ‘’κτλ’’, αφού περάσαμε από την ‘’Γέφυρα της φιλίας’’ στο Δούναβη, σύνορο Βουλγαρίας – Ρουμανίας, το βράδυ φτάσαμε στο Βουκουρέστι, στο ξενοδοχείο μας ‘’GOLDEN TULIP’’ στο κέντρο της πόλεως, κατάκοποι αλλά ευχαριστημένοι, δειπνήσαμε και οι περισσότεροι πέσαμε για ύπνο μέχρι το πρωί.
    Η επόμενη μέρα, ήταν αφιερωμένη στο Βουκουρέστι.
    Με το λεωφορείο κάναμε τον γύρο της πόλεως, με συνεχείς ενημερώσεις για κάθε αξιοθέατο που συναντούσαμε. Επισκεφθήκαμε ιδιαίτερα το ‘’ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΛΑΟΥ’’, το Ρουμανικό κοινοβούλιο δηλαδή,  ένα πελώριο κτίριο που δεσπόζει στο Βουκουρέστι, και το ‘’ΠΑΡΚΟ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ’’, ένα θαυμάσιο μεγάλο πάρκο στο κέντρο της πόλεως, με φυσική λίμνη και υποδειγματικές κατοικίες των χωριών όλης της χώρας.
    Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο, και το απόγευμα κατεβήκαμε για βόλτα στην Παλιά Πόλη, όπου και σκορπίσαμε. Παρά την επιθυμία μας να διοργανώσουμε ένα από τα γνωστά ‘’νταβαντούρια’’ μας, δεν το καταφέραμε, αφενός γιατί ήμασταν πολλοί, και αφ’ ετέρου για τι τα γούστα διέφεραν. Έτσι σε μικρές παρέες, κάναμε τις βόλτες μας και καθήσαμε να δοκιμάσουμε κάποιες εντόπιες ‘’σπεσιαλιτέ’’.
    Την επόμενη μέρα, πρωί – πρωί ξεκινήσαμε για την Σινάια, όπου επισκεφθήκαμε το περίφημο Μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης, που έχτισε ο Μιχαήλ Καντακουζηνός περί το 1690. Ακολούθως, επισκεφθήκαμε και θαυμάσαμε το επιβλητικό και αυθεντικό παλάτι Πέρες, την καλοκαιρινή κατοικία του βασιλιά Καρόλου του Α΄της Ρουμανίας, μέσα σε ένα πανέμορφο περιβάλλον, στο οποίο  και ξεναγηθήκαμε σε όλες τις αίθουσες.
    Μετά την Σινά’ι’α, κατευθυνθήκαμε προς το Μπράν, στα Καρπάθια, για να επισκεφθούμε το κάστρο του Κόμη Δράκουλα, του περίφημου Βλάντ Τσέπες. Άξιζε τον κόπο, αν και ο πύργος είναι σχεδόν άδειος από εκθέματα, τα οποία έχουν πουλήσει οι τωρινοί ιδιοκτήτες του.
    Μετά το φαγητό, απολύτως ικανοποιητικό, στις διάφορες πιτσαρίες και εστιατόρια του Μπράν, συνεχίσαμε για το Μπράσοβο, τον τελευταίο προορισμό της ημέρας, όπου θαυμάσαμε την περίφημη Μαύρη Εκκλησία , κάναμε τις βόλτες μας, ήπιαμε τους καφέδες μας, φάγαμε τα παγωτά μας, ψωνίσαμε τα αναμνηστικά μας, και με πλήρη ικανοποίηση ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής για το Βουκουρέστι.
    Την τελευταία μέρα της εκδρομής μας, μετά την αναχώρησή μας, επισκεφθήκαμε το Ορθόδοξο Πατριαρχείο της Ρουμανίας στο Βουκουρέστι, όπου και παρακολουθήσαμε μέρος της Θείας Λειτουργίας, και αυτό γιατί ο δρόμος της επιστροφής ήταν μεγάλος.
    Έτσι λοιπόν, όπως πήγαμε, από τον ίδιο δρόμο και γυρίσαμε, περνώντας τα σύνορα ( την Γέφυρα της Φιλίας ), την Σόφια και τα Στενά της Κρέσνας, μπήκαμε στην Ελλάδα με υποτυπώδεις διαδικασίες και το βράδυ κατά τις 10 φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη, γεμάτοι ικανοποίηση από την εκδρομή μας, αλλά και κουρασμένοι από το έντονο πρόγραμμα του τετραημέρου και τις πολλές ώρες στο λεωφορείο.
    Από το λεωφορείο ακόμα, άρχισαν οι σκέψεις για την επόμενη εξόρμησή μας. Το ‘’Πότε’’, εύκολα το καθορίσαμε, μέσα Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου, εάν όλα πάνε καλά.
Για το ‘’Πού’’, το σκεφτόμαστε. Υπάρχουν σκέψεις για τα Παράλια της Βουλγαρίας ( Βάρνα – Πύργος κτλ), για την Δυτική Πελοπόνησο, για την Καππαδοκία ( ωραία εκδρομή αλλά θέλει πάνω από 7 μέρες, και το κόστος είναι και ανάλογο ) και άλλα παρόμοια. Προτάσεις, δεκτές.
    Με λίγα λόγια, σας περιέγραψα την εκδρομή μας. Επειδή τα λόγια μόνον, δεν αρκούν, παραθέτω στη συνέχεια μερικές χαρακτηριστικές φωτογραφίες, για τις οποίες σημαντική είναι η συμβολή του Σπύρου, του Γιάννη, της Ευγενίας και του Γιώργου.